EPN
ေဆာင္းပါး၊ ေမလ ၁၆
လုပ္ငန္းခြင္သို႔ ဝင္ၾကျပီဆိုကတည္းက မိမိလုပ္ရမည့္ အလုပ္အတြက္ တာဝန္ယူမႈတာဝန္ခံမႈသည္ တြဲလ်က္ ပါလာျခင္းကိုလူတိုင္းသတိမထားတတ္ၾကသည္မွာ ဆန္းစစ္ရန္ လိုအပ္ေပသည္။
တာဝန္ယူမႈတာဝန္ခံမႈသည္ တစ္ဦးျခင္း၊ တစ္ေယာက္ျခင္းနွင့္သက္ဆိုင္သည့္နည္းတူ အစုအဖြဲ႕၏ ေအာင္ျမင္တိုးတက္ေရးကိုလည္း ေထာက္ပံ့ေပးရာေရာက္ပါသည္။ ထိုသို႔ဆိုရာတြင္ လုပ္ငန္းခြင္သို႔ စတင္ဝင္ေရာက္သည့္အခါ ကတိသစၥာျပဳခ်ဳပ္ဆိုျခင္းျဖင့္ အလုပ္ရွင္/အလုပ္သမား အျပန္အလွန္ ခ်စ္ခင္မႈ ၊ ေလးစားမႈကိုအေျခခံသည့္ေနွာင္ၾကိဳး ကိုျဖစ္ေစမည္ဟုဆိုရပါမည္။
ျပသနာမ်ားၾကံဳေတြ႕သည့္အခါမ်ားတြင္ ကတိသစၥာအားျဖင့္ တာဝန္ပ်က္ကြက္မႈ၊ တာဝန္ယူ အားနည္းမႈေတြကို အခ်င္းခြင့္လႊတ္တတ္ျခင္း ၊ ေတာင္းပန္ျခင္းတို႔ကိုျဖစ္ေပၚေစျပီး အလုပ္တာဝန္မွရပ္စဲျခင္း ၊ ဖယ္ရွားျခင္းတို႔မွ ကင္းေဝးေစမည္ျဖစ္ေပသည္။
တာဝန္ယူမႈတာဝန္ခံမႈသည္ ပူးေပါင္း လုပ္ေဆာင္တတ္သည့္စိတ္ဓါတ္ကိုအေျခခံသည္။ လုပ္ေဖၚကိုင္ဖက္မ်ားသည္ အခ်င္းခ်င္း လက္ေဝွ႔ ထိုးသတ္မည့္ျပိဳင္ဖက္ကဲ့သို႔ သေဘာမထားပဲ ၊ ေလယာဥ္ေမာင္းနွင္ေနုသည့္ ေလယာဥ္မွဴးသမားမ်ားပမာ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္နိုင္ရန္လိုအပ္ေပသည္။
တာဝန္ယူမႈတာဝန္ခံမႈုသည္ မိမိကိုယ္တိုင္တာဝန္ယူနိုင္သည့္နည္းတူ အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ တာဝန္ယူျခင္းနွင့္လည္းတိုက္ရိုက္အခ်ိဳးက်ပါသည္။ က်မ္းစာေတာ္ျမတ္တြင္" ကိုယ့္အက်ိဳးကိုပဲ အာရံုမစိုက္ပါနဲ႔ ၊ သူတစ္ပါးအက်ိဳးကိုလည္း ထည့္စဥ္း စားေပးၾကပါ " ပါဟု သြန္သင္ခ်က္ကိုလည္း သတိမူရေပမည္။
သို႔ရာတြင္ တာဝန္ခံမႈတာဝန္ယူမႈအတြက္ ကၽြမ္းက်င္သူပညာရွင္မ်ားသည္ ဝန္ထမ္းမ်ားကို မ်ားမ်ားခ်ီးမြမ္းေပးပါဟု ေျပာၾကသည့္နည္းတူ ၊ အခ်ိဳ႕ေသာပညာရွင္မ်ားမွာ စည္းကမ္း တင္းက်ပ္ေပးပါ ဟုေျပာၾကသည္မ်ားလည္း မွတ္သားရပါသည္။
လုပ္ငန္းခြင္တိုင္းအတြက္ တာဝန္ယူမႈတာဝန္ခံမႈ အျပည့္အဝရွိေစရန္ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ား မရွိပါက လစ္ဟာသြားနိုင္သည့္ အတြက္ မိမိကိုယ္တိုင္ ကၽြမ္းက်င္မႈရွိေစရန္ အစဥ္တစိုက္ေလ့လာေနရမည္ဟု အၾကံျပဳလိုပါသည္။
အထူးသျဖင့္ တာဝန္ယူမႈတာဝန္ခံမႈအားနည္းျခင္းသည္ လူငယ္မ်ားတြင္အမ်ားဆံုးေတြ႕ရေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားက သံုးသပ္ၾကသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ လူငယ္မ်ားသည္ ကၽြမ္းက်င္မႈမရွိပဲ ၾကီးျပင္းလာၾကေသာေၾကာင့္ျဖစ္ျပီး ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ ကၽြမ္းက်င္ေအာင္ မေလ့က်င့္ၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။
အနွစ္ခ်ဳပ္ကိုဆိုရလွ်င္ တာဝန္ယူမႈတာဝန္ခံမႈျဖစ္လာေစရန္ လူငယ္မ်ားကို မိဘ ၊ အုပ္ထိန္းသူ ၊ ေခါင္းေဆာင္ ၊ အၾကီးအကဲမ်ားမွ ဆံုးမသြန္သင္မႈ ၊ လမ္းျပမႈ ၊ ပညာေပးမႈတို႔ျဖင့္ ကေလးဘဝကတည္းက သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ယံုၾကည္မႈျဖစ္ေစရန္ တာဝန္ေပးတတ္ရမွာျဖစ္သလို အရာခပ္သိမ္း ကၽြမ္းက်င္သင့္သည့္ ညႊန္ျပခ်က္မ်ားကို လည္း ႏွလံုးသားမွာစြဲျမဲေစရန္ေလ့က်င့္ေပးရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ေပသည္။
ဆံုးမသြန္သင္ျခင္းသည္ လမ္းမွန္ေရာက္ရန္ ေလွာ္ခတ္ေနသည့္ တက္မႏွင့္တူျပီး ၊ စည္းကမ္းခ်မွတ္ေပးျခင္း ၊ စည္းကမ္းလိုက္နာေစျခင္းသည္လည္း လူငယ္တို႔အတြက္ ယံုၾကည္မႈတာဝန္ယူမႈ တာဝန္ခံမႈကို တိုးတက္ေစမည္ျဖစ္ပါသည္။ လူငယ္မ်ားအေနျဖင့္ လူၾကီးမ်ားဘဝအတြက္ တာဝန္ယူမႈတာဝန္ခံမႈျပည့္ဝေစရန္ လိုအပ္တဲ့ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ား ဆည္းပူးနိုင္ပါေစ လို႔ ဆႏၵျပဳလိုက္ရပါသည္။
ေမတၱာမ်ားျဖင့္
ခရီးေဖာ္ (ဗန္းေမာ္)
--------------------------------------------------------------
တာဝန်ယူမှုတာဝန်ခံမှုရှိတတ်ပါစေ
EPN
ဆောင်းပါး၊ မေလ ၁၆
လုပ်ငန်းခွင်သို့ ဝင်ကြပြီဆိုကတည်းက မိမိလုပ်ရမည့် အလုပ်အတွက် တာဝန်ယူမှုတာဝန်ခံမှုသည် တွဲလျက် ပါလာခြင်းကိုလူတိုင်းသတိမထားတတ်ကြသည်မှာ ဆန်းစစ်ရန် လိုအပ်ပေသည်။
တာဝန်ယူမှုတာဝန်ခံမှုသည် တစ်ဦးခြင်း၊ တစ်ယောက်ခြင်းနှင့်သက်ဆိုင်သည့်နည်းတူ အစုအဖွဲ့၏ အောင်မြင်တိုးတက်ရေးကိုလည်း ထောက်ပံ့ပေးရာရောက်ပါသည်။ ထိုသို့ဆိုရာတွင် လုပ်ငန်းခွင်သို့ စတင်ဝင်ရောက်သည့်အခါ ကတိသစ္စာပြုချုပ်ဆိုခြင်းဖြင့် အလုပ်ရှင်/အလုပ်သမား အပြန်အလှန် ချစ်ခင်မှု ၊ လေးစားမှုကိုအခြေခံသည့်နှောင်ကြိုး ကိုဖြစ်စေမည်ဟုဆိုရပါမည်။
ပြသနာများကြုံတွေ့သည့်အခါများတွင် ကတိသစ္စာအားဖြင့် တာဝန်ပျက်ကွက်မှု၊ တာဝန်ယူ အားနည်းမှုတွေကို အချင်းခွင့်လွှတ်တတ်ခြင်း ၊ တောင်းပန်ခြင်းတို့ကိုဖြစ်ပေါ်စေပြီး အလုပ်တာဝန်မှရပ်စဲခြင်း ၊ ဖယ်ရှားခြင်းတို့မှ ကင်းဝေးစေမည်ဖြစ်ပေသည်။
တာဝန်ယူမှုတာဝန်ခံမှုသည် ပူးပေါင်း လုပ်ဆောင်တတ်သည့်စိတ်ဓါတ်ကိုအခြေခံသည်။ လုပ်ဖေါ်ကိုင်ဖက်များသည် အချင်းချင်း လက်ဝှေ့ ထိုးသတ်မည့်ပြိုင်ဖက်ကဲ့သို့ သဘောမထားပဲ ၊ လေယာဉ်မောင်းနှင်နေုသည့် လေယာဉ်မှူးသမားများပမာ ပူးပေါင်းလုပ်ဆောင်နိုင်ရန်လိုအပ်ပေသည်။
တာဝန်ယူမှုတာဝန်ခံမှုုသည် မိမိကိုယ်တိုင်တာဝန်ယူနိုင်သည့်နည်းတူ အဖွဲ့အစည်းအတွက် တာဝန်ယူခြင်းနှင့်လည်းတိုက်ရိုက်အချိုးကျပါသည်။ ကျမ်းစာတော်မြတ်တွင်" ကိုယ့်အကျိုးကိုပဲ အာရုံမစိုက်ပါနဲ့ ၊ သူတစ်ပါးအကျိုးကိုလည်း ထည့်စဉ်း စားပေးကြပါ " ပါဟု သွန်သင်ချက်ကိုလည်း သတိမူရပေမည်။
သို့ရာတွင် တာဝန်ခံမှုတာဝန်ယူမှုအတွက် ကျွမ်းကျင်သူပညာရှင်များသည် ဝန်ထမ်းများကို များများချီးမွမ်းပေးပါဟု ပြောကြသည့်နည်းတူ ၊ အချို့သောပညာရှင်များမှာ စည်းကမ်း တင်းကျပ်ပေးပါ ဟုပြောကြသည်များလည်း မှတ်သားရပါသည်။
လုပ်ငန်းခွင်တိုင်းအတွက် တာဝန်ယူမှုတာဝန်ခံမှု အပြည့်အဝရှိစေရန်ကျွမ်းကျင်မှုများ မရှိပါက လစ်ဟာသွားနိုင်သည့် အတွက် မိမိကိုယ်တိုင် ကျွမ်းကျင်မှုရှိစေရန် အစဉ်တစိုက်လေ့လာနေရမည်ဟု အကြံပြုလိုပါသည်။
အထူးသဖြင့် တာဝန်ယူမှုတာဝန်ခံမှုအားနည်းခြင်းသည် လူငယ်များတွင်အများဆုံးတွေ့ရကြောင်း ပညာရှင်များက သုံးသပ်ကြသည်။ အဘယ်ကြောင့်ဆိုသော် လူငယ်များသည် ကျွမ်းကျင်မှုမရှိပဲ ကြီးပြင်းလာကြသောကြောင့်ဖြစ်ပြီး ၊ ရည်ရွယ်ချက်ရှိရှိ ကျွမ်းကျင်အောင် မလေ့ကျင့်ကြသောကြောင့် ဖြစ်ပေသည်။
အနှစ်ချုပ်ကိုဆိုရလျှင် တာဝန်ယူမှုတာဝန်ခံမှုဖြစ်လာစေရန် လူငယ်များကို မိဘ ၊ အုပ်ထိန်းသူ ၊ ခေါင်းဆောင် ၊ အကြီးအကဲများမှ ဆုံးမသွန်သင်မှု ၊ လမ်းပြမှု ၊ ပညာပေးမှုတို့ဖြင့် ကလေးဘဝကတည်းက သူတို့ကိုယ်သူတို့ ယုံကြည်မှုဖြစ်စေရန် တာဝန်ပေးတတ်ရမှာဖြစ်သလို အရာခပ်သိမ်း ကျွမ်းကျင်သင့်သည့် ညွှန်ပြချက်များကို လည်း နှလုံးသားမှာစွဲမြဲစေရန်လေ့ကျင့်ပေးရန် လိုအပ်မည်ဖြစ်ပေသည်။
ဆုံးမသွန်သင်ခြင်းသည် လမ်းမှန်ရောက်ရန် လှော်ခတ်နေသည့် တက်မနှင့်တူပြီး ၊ စည်းကမ်းချမှတ်ပေးခြင်း ၊ စည်းကမ်းလိုက်နာစေခြင်းသည်လည်း လူငယ်တို့အတွက် ယုံကြည်မှုတာဝန်ယူမှု တာဝန်ခံမှုကို တိုးတက်စေမည်ဖြစ်ပါသည်။ လူငယ်များအနေဖြင့် လူကြီးများဘဝအတွက် တာဝန်ယူမှုတာဝန်ခံမှုပြည့်ဝစေရန် လိုအပ်တဲ့ကျွမ်းကျင်မှုများ ဆည်းပူးနိုင်ပါစေ လို့ ဆန္ဒပြုလိုက်ရပါသည်။
မေတ္တာများဖြင့်
ခရီးဖော် (ဗန်းမော်)
No comments:
Post a Comment